lördag 5 december 2009

Klara tecken på att man håller på att bli gammal

Vår diskmaskin, ni vet, den som vi inte tyckte diskade rent. Den diskar numera mycket renare och vet ni varför!? Jo för att vi har slutat skölja av disken så nogrant.

Man har väl aldrig hört på maken. Här har jag gått ett helt liv och fått mig noga inpräntat att man måste skölja av matrester innan man sätter in tallriken i maskinen och så visar det sig att det är liksom sååå yesterday att jag känner mig lastgammal och för länge sedan passerad bäst-före-datumet. Nej med denna nya käcka maskin är det inte bara så att man kan sätta in kladiga tallrikar (nu pratar vi kladd, inte lämna kvar ett berg av köttfärssås med spagetti), man bör sätta in dem kladdiga. Jo för annars har maksinen ingenstans att göra av sitt eupereffektiva diskmedel och så vispar det bara runt sig i maskinen och fastnar lite överallt.

Whatta 'ya know. Man lär så länge man lever. Och diskar.

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Oj då. Där ser man. Och jag som också är en sådan noggrann sköljare ...

Marianne sa...

Jaså men vilken tur att jag är så slarvig då! : D