fredag 20 november 2009

Hm

Om man har garanti på någonting, till exempel en köksfläkt, och denna köksfläktfår för sig att tappa skyddshöljet på tårna på en av ren skräck när den en dag blir dammad - Om man då har garanti och ringer till tillverkaren för att få ett nytt galler eftersom det ser så trist ut i köket med ett stort svart hål ovanför spisen, och man säger till denna tillverkare att "jag har en 2-års garanti på den här köksfläkten och jag skulle gärna vilja få den lagad". Varför måste då servicerepresentanten alltid med bekymrad röst svara att "Jag ser här att du har en garanti. Den går ut i januari." varpå man snällt håller med, eftersom man ju gärna vill ha ett nytt galler och hellre förr än senare, att ja, den går ut i januari, men nu är det november varefter representaten då fortsätter "Jaa den går ut i januari" lååååång seg tystnad, för att sedan glatt avsluta med "Men nu är det ju november, så inga problem."!?

WTF?

Och det hände när jag ringde för vår torktumlare, när jag ringde för vår diskmaskin. Olika företag, olika reps, samma konstaterande. I don't get it. Om vi är överens om att det är november och min garanti är giltig, måste vi då gå igenom den lilla charaden där de låssas att den inte är det? Sitter de och stirrar på någon sorts garantiförsäljning där på sin skärm? Eller har de helt enkelt ingen aning om vad det är för månad och år?

1 kommentar:

Marianne sa...

Torktummelrepen bytte jobb till diskmaskinsfirman? Gud så fånigt av dem, de kanske tror att de kan få någon att säga, jaså oj då, ja hej då.