lördag 21 november 2009

det är inte lätt att vara servicerep

De tjuriga sevicerepsen häromdagen, ni vet. Inte bara var de lite tjuriga, men de hade noll koll. Vi har en kinkig diskmaskin och dagen efter det att jag beställt service på den, så ramlade då gallret till fläkten av. Jag ringer för att fråga om det går att lägga till fläkten till diskmaskins-servicen, men får till svar att det går inte alls, det är olika personer-olika avdelningar-går absolut inte-aldrig-nej. Ok, vad vet jag, jag fann mig i mitt öde. Diskmaskinsgubben skulle komma idag mellan 13 och 17 och fläktgubben skulle komma på måndag mellan 8 och 17.

Halv 12 idag ringer fläktgubben och meddelar att han tänker komma. "För att laga diskmaskinen"? frågar jag. Nej för att laga fläkten. Eftersom vi skulle få den reparerad idag mellan 8 och 17. Jag frågar misstänksamt om han har någon servicerapport för en diskmaskin också, men det hade han inte. Efter att vi något förvirrat försökt reda ut varför han kommer idag och inte på måndag och framförallt vad som hänt med diskmaskinsgubben, så ringer han sin firma och återkommer.

Väl på plats har han sett till att han också fick ta hand om diskmaskinen (de hade tänkt skicka en annan gubbe till den på eftermiddagen), eftersom "det verkar onödigt att någon annan ska behöva åka hit när jag ändå är här". Duuuuhhh, no s-t Sherlock, det är ju det jag sagt hela tiden.

Så nu får jag båda fixade på samma dag, och vem som tänker komma och laga fläkten på måndag bryr jag mig int ett dugg om, så det så.

1 kommentar:

Marianne sa...

Hahahahaha, makalöst!