söndag 28 juni 2009

Kan inte bli vackrare

Efter midsommaraftons regnande, så har vädret här i Sverige varit så vackert som bara svensk sommar kan vara när den är som bäst. Havet glittrar, solen skiner, himlen är klarblå - ja till och med stan glittrar lite extra, eller om det bara är de ryska turisterna med för mycket bling. Hur som helst så är det vackert!

Herr Dahlstrand återvände till västerled idag, för att jobba i tre veckor innan han kommer tillbaka igen och lämnade mig och barnen 'to fend for our selves' - vilket är mycket ensamt, men också drar ner tempot på semestern till behagliga nivåer a la vardagslunk, vilket också är lite skönt. Det var varit lite mycket flänga runt i veckan som var - allt jättetrevligt och allt efterlängtat, men det märks också att barnen blir tröttare och tröttare.

Mycket "fläng" blir det ju också till sjukhuset etc, eftersom det som var tråkigt, fortfarande är det. Allt solsken till trots. Det är lite magiskt, hur ens själ klarar av att rymma så mycket dubbla känslor på samma gång - att någonting kan vara så mycket lycka och ljus och så mycket svart och sorg. Precis samtidigt.

Men det är väl egentligen just den svenska själen i ett nötskal; Den ljusa, skira sommaren och den nattsvarta vintern. Can't have one without the other liksom.

Imorgon ska jag till en annan del av den svensk själen. Förhoppningsvis blir jag en datorsladd rikare efter det. Eller så drabbas jag av "IKEAsyndromet" för att allt är så "billigt billigt" och kommer ut med en väldans massa konstigt som jag inte behöver -förutom sladd, för den var slut i lager. Det är ok det med, man kan aldrig ha för många gps:er, spikmattor eller skruvmejselset...

5 kommentarer:

majsen sa...

hoppas att ni har det mysigt det till trots att Herr Dahlstrand ar i vasterled

Halsningar fran NY dar det star i flytttagen

M i NY

Marianne sa...

Tråkigt att det finns så mycket sorg för dig just nu. Men samtidigt skönt att du kan njuta av det fina som finns runtomkring dig.

Hahaha, som Klas sa i fredags kväll, han blev så GLAD när han hittade ett PLATTJÄRN som han hade sparat i 15 år!!!??? Så köp du en bunt skruvmejslar, du kanske blir jätteglad för dem när Lillprinsen tar studenten : D

Kram!

Mamma J sa...

Så tråkigt att det inte bara får vara sol och sommar hos er just nu. Kramar från mig.

Camilla sa...

Tråkigt medd mörka moln på din himmel.
Hoppas att du trots allt kan koppla av och njuta av sommaren, trots allt.

Ikea besökte jag häromdagen, och kom faktiskt bara ut med det jag letade efter. Det blev en jättefin, stor strandväska.

Ha det gott
Kram

Jenny sa...

Majsen: Vi njuuuuter :-)! Hoppas flytten gick bra!! Kramar!

Marianne: Det var det jag visste, att jag ska köpa skruvmejslar ;-). Fast det bidde en kylväska istället - kändes mycket mer jag ha ha! Kram!

Mamma J: Tack! Fast det mesta är faktiskt bara ljust och glädje över att vara hemma! Det är fint!! Kram!

Camilla: Vad duktig du är!! Jag tror aldrig att jag har lyckats med den bedriften :-D! Kram!