måndag 6 oktober 2008

Ta en bulle till

Efter en mycket mysig helg med nästan-höst utflykt med barnen till skogen, och trevlig brunch igår med en kollega till herr D och hans fru (hm, klart syftningsfel verkar det bli där, vänta lite nu... Det var alltså herr Ds kollega och dennes fru som kom på brunch och han är inte kollega till mig. Inte heller är kollegans fru gift med herr D. Suck.), är det måndag och back to business.

Stora banken hänger fortfarande i luften och hela aktiemarknaden verkar ha gått helt kaputt. Och tillråga på allt fick jag mig en ytterst ofrivillig dos av henne-vars-namn-inte-bör-nämnas first thing i morse. Och säger hon "maveric" en gång till, så ska jag... Ja, inte vet jag vad jag ska, jag är en fridfull, snäll varelse som kommer med fred. Men stänga av tv:n ska jag. Så det så och stamp med foten i golvet.

Jösses, vilka hot jag kan komma med va´? Jag bjuder på det. Nu går jag och lägger upp lite foton från helgen, tar ut en plåt nybakade bullar ur ugnen och överöser vår minsta lilla gris med pussar. Det är så mycket i livet och vardagen som är underbart, och som är för lätt att glömma när det är lite turbulent. Dessutom är det min namnsdag idag och det kan baske mig vara värt en eller annan liten bulle!

1 kommentar:

Annika sa...

Hej Jenny!! Tack för kommentaren på min blogg nyligen! KUL med ännu en bloggande svenska i US.
Jag ska länka upp dig om det är OK för dig.
Håller så med dig om SS...Jösses, här jag talas om mavericks, Alaska och hockey moms en ggn till blir jag rabiat!!!
Idag var det faktiskt en svenska som frågade mig om VARFÖR jag inte gillar SS. Trodde jag skulle flyga i taket...Verkligen!!

Hälsningar från Annika utanför DC