fredag 17 oktober 2008

Rumphållare!?

Ah... nej, men...ok...nääe... I aftonblandet idag, skriver man om den nya "RH:n", eller the Double-O Bum Bra Brief som den tydligen ska kallas här. Först så var det bara tanken att "näe, så ful och framför allt obekvämt den verkar". Sedan tittade jag ner på min egen mage (rumpan är ju svårare att kasta ett öga på, så där i alla hast) och konstaterade att tja, varför inte? Här finns nog både det ena eller det andra som skulle må bra av lite lyft och håll-in, så det vore kanske inte så dumt.

Men, helt ärligt, det känns ju helskumt om man en vacker dag skulle komma ut som "smal, smärt och lyft" - och sedan träffa grannarna vid skolbussen om mornarna som sitt vanliga, något mindre smärta och något mer sunkiga, jag. Eller måste man knöla in sig i den där varenda morgon, meddetsamma man kliver upp? För att inte tala om de som precis börjat dejta, iförd sin rumphållare givetvis, och sedan när de ska ta det hela ett steg längre plötsligt väller ut och ner som en överjäst bulldeg som det går hål på.... Nä, jag får nog hålla mig till hederliga squats och utfall, om det ska lyftas nån rumpa här i västerled.

Fast kanske är det inte värre än att trycka upp brösten i en push-up egentligen? Tiderna förändras och jag kanske bara börjar bli gammal mindre ung_

1 kommentar:

Marianne sa...

Herre min je vad de hitter på nu för tia! Fast hellre att de hittar på sånt än fler bomber förstås : )