onsdag 16 juli 2008

TV-paus

Annars då? Tja sedan sist...
... Har Sven sovit sju timmar i streck. På natten. Det verkade han inte gilla, för han har inte gjort om det, men kanske finns det hopp om ljus i slutet av nattmatningstunneln ändå. I övrigt kan han kallas för Skalman, för han har en osviktlig matklocka som ringer exakt var tredje timme.
... Har Elias varit på tre-års kontroll och förklarats frisk som en nötkärna och fortsatt kort och tjock. Han brås på sin mor. Tyvärr i just det fallet.
... Har vi grillat Tandoori chicken, vilket var otroligt gott, men lite äckligt att marinera (men vad gör man inte för en gourmet upplevelse ;-)?)
... Ägnade vi söndagmorgonen åt att ha vattenkrig i trädgården enligt följande scenario: Herr Dahlstrand och jag snodde barnens vattenkanoner och "krigade". Jag förlorade grymt och fick bara en massa vatten i ögonen och öronen. Mathilda sprang runt och skrattade och bad att bli sprutad på, och ibland var vi snälla nog att låta henne spruta lite på oss och Elias lekte med vattenslangen, besprutade gungställningen och just ingen annan, samt blev mycket högljutt arg när han var tvungen att lämna ifrån sig slangen ett par minuter för att vi skulle fylla på vatten. Blöta blev vi och roligt var det.
... Fortsatt min asiatiska vecka med hemmagjort fried rice, vilket var både enklare och godare än jag trodde.
... Har jag börjat förbereda så smått inför Sverige-resan på måndag. Jag ska inte packa i sista minuten, jag ska inte packa i sista minuten, jag ska inte packa i sista minuten...

Inga kommentarer: