fredag 11 januari 2008

Big Boy Bed

När vi flyttar in i nya huset är planen att prinsen ska flytta från spjälsängen till en ny, big boy bed. (Tanken är väl att därigenom avdramatisera det faktum att Gollum ska få överta spjälsängen framemot maj :-)).

Men vad trist det är med pojksängar... Alla sängar här är i olika bruna nyanser och inget ont om brunt, men det är bara inte min favoritfärg här i världen. Eftersom vi tänkt oss ett marint tema (blått, vitt och rött, båtar etc) i hans rum, så hade jag också tänkt mig en vit säng, men det verkar stört omöjligt. Av nån mystisk anledning så ser alla vita sängar "flickiga" ut. Om det nu beror på att de på alla bilder man ser, i affärerna etc alltid är bäddade med rosa/gula/ljusgröna lakan och blommor, eller om jag har andra fördomar ska jag låta vara osagt, men jag får klara o-pojkiga vibbar i alla fall.

Så nu är jag inne på att köpa en sån här.... En brun/vit kompromiss så gott det går att komma, och så tycker jag att den är lite cool ;-).

Inga kommentarer: