lördag 18 augusti 2007

Jag är så glad att jag har barn

Det är så kul att gå upp halv sju på en lördagmorgon och först sätta på kaffe och göra välling som inget av barnen dricker upp, avnjuta femtio tjat om lördagsgodis, sedan rosta snabbvåfflor som dottern inte äter (Kan jag väl gott ha för att försöka peta i barnen lite mer fibrer i halvfabrikatsform. Jag får baskemig börja göra våfflor själv och frysa in. Säkerligen billigare och nyttigare. Men mer tidskrävande), muta henne med panncakes istället, , torka kladdig jordgubbssylt över halva matbordet och sonen, lyssna på dotterns gnäll om vad hon inte vill äta och dricka, avnjuta "Anki och Pytte" tre gånger och känna öronmjällen svälla och sedan försöka sätta mig ner och läsa morgontidningen samt avnjuta kallt kaffe.

Livet som hemmafru är underbart, jag saknar inte alls mitt liv som det var innan jag fick barn.

Inga kommentarer: