måndag 19 maj 2008

Dan-före-dan

Man skulle ju kunnat tänka sig att jag idag suttit i min lilla fåtölj, klappat på (den snart inte längre existerande) magen och riktigt "gått in" i mig själv och mitt stundande moderskap - Ha! Då känner man varken mig eller mina barn :-)! Idag har mamma (s0m med mycket bra tajming kom inflygande igår) och jag varit i tygsaffärer och letat gardintyg (Ja, för när ska vi annars hinna göra det, jag får ju bilkörningsförbud sen!?), jag har handlat mat så att familjen ska slippa svälta under mina tre dagars frånvaro... Eh, ja ok, de skulle ju kunna handla själva, men är man nu hönsmamma av naturen så går det inte att riktigt lita på att de ska klara detta... , jag har inhandlat det sista i baby-förberedelseväg och tja, lagat middag.

Den här dagen gick ganska fort :-)

Nu ska jag bara packa färdigt väskan och vika ihop resten av tvätten som är tvättad, äta min sista måltid som gravid - och äta MYCKET, för jag har fortfarande inte fått nån rätsida på när jag måste sluta äta, för även om allting är framflyttat så vet jag inte om det betyder att jag får äta frukost till exempel. Jaja, å andra sidan så känner ju inte sjukhuset mig och min mage; Jag är en mycket laglydig människa, men don´t get between me and my food, jag tror jag tassar upp tidigt i morgon bitti och äter lite frukost ändå ja, den måste ju ändå ha försvunnit frammåt halvett-tiden, eller? Sedan får man ju bara äta Jell-O och äppelmos tills de tycker att magen fungerar...

Sen är det dags. Vi får väl se om jag kan få herr Dahlstrand att göra en liten uppdatering här, annars så är jag tillbaka på fredag. Oj vad det känns konstigt att skriva det, och att ha allting planerat. Very, very strange. Men skönt.

Inga kommentarer: